Акафистник
Месяцеслов
Молитвослов
Псалтирь
Словарь
Иконы |
Икона Пресвятой Богородицы, именуемая “Табынская” (память в 9-ю пятницу по Пасхе)
Впервые Табынская икона Божией Матери явила себя либо во второй половине XVI, либо в первой половине XVII века. Во всяком случае это случилось вскоре после покорения Казани и до первого сеитовского бунта, случившегося в 1676 году, когда башкиры под предводитель-ством старшины Сеита, соединившись с калмыцкими тайшами и подвластными им ногайцами, разорили селения в Уфимском и Казанском уездах. Место, где явилась икона, находилось в 12 верстах от села Табынска Стрелитамакского уезда, в дачах Богоявленского завода принадлежавшего генералу-майору Пашкову, и известно под названием “Соленых ключей”, поскольку вода в здешних источниках всегда сохраняет беловатый цвет, чрезвычайно солона и не замерзает при самой низкой температуре. Само место очень живописно. Здесь тянется извилистое лесистое ущелье, прорезающее Уральский хребет. При входе него стоит высокая Табынская гора, на вершине которой прежде стоял Вознесенский мужской монастырь, а внизу, на равнине, расстилался монастырский солеварный городок Предание рассказывает, что как-то диакон монастыря, возвращаясь с поля в обитель, услышал небесный глас, говорящий: “Да почтится правоверующая братия Богоспасаемого монастыря принять Меня в храм Господа Моего”. Опасаясь, должно быть, внутреннего самообольщения, диакон первоначально не внял неземным глаголам, но спустя немного дней, возвращаясь после полевых работ, он вторично услышал тот же призывный глас. Тогда диакон в трепете стал осматриваться и увидел на большом камне над источником святую икону. Преисполненный страха и радости, он поспешил в обитель и возвестил о дивном обретении. Братия торжественно перенесли икону в стены монастыря и сообщали об этом Уфимскому воеводе и Казанскому архиерею. Те пожелали иметь чудесную икону у себя, но Пресвятая Богородица не восхотела оставить свой образ ни в Казани, ни в Уфе и чудесным образом вновь явила его на том же камне. Тогда образ был оставлен в обители. Вскоре Уфимский край потрясли страшные бунты: уже упоминавшийся сеитовский (в 1676 году) и всеобщий (в 1707-м), поднятый по наущению мятежников Айдра и Кусима. В горячке погромов разбойники не убоялись посягнуть и на Табынский образ. Но Богородица не замедлила с отмщением: иноверцы, поднявшие руку на пречистый Лик, ослепли и долго блуждали по лесу, пока один из них не раскаялся и не получил прозрение. В это смутное время по неисповедимым путям Божиим Табынская икона таинственным образом исчезла. Тогда же был разорен и Вознесенский монастырь. Соляной завод, единственный источник пропитания иноков, был сожжен, а братия рассеялись... Впрочем, недолго скрывала свой Материнский Лик Царица Небесная. Во второй половине XVIII века она снова явилась на том же самом камне. С подобающей честью икону перенесли в село Табынское и поместили в Вознесенском храме. С тех пор она стала называться Табынскою. Согласно преданию, явление и второе обретение Табынской иконы пришлось на девятую пятницу по Пасхе. Этот день и стал днем чествования Табынского образа Богородицы, когда при многочисленном стечении народа совершались крестные ходы на Соленые ключи. К этому дню образ всегда прибывал в Вознесенский храм, в остальное же время крестные ходы переносили его из города в город, из села в село, поскольку окрестное население хорошо знало великую чудодейственную силу Табынской иконы, не раз проявлявшуюся на протяжении истории. Летописи свидетельствуют, что она избавила православных жителей Зауралья от нескольких эпидемий, от засухи, от народных волнений... Впрочем, не только православных. Известны случаи, когда иноверцы, видевшие преизобильные чудотворения, проистекающие от Табынского образа Богородицы, приносили Ей свои моления и получали просимое. Когда нашу страну охватила Великая Смута революции и гражданской войны, чудотворная икона Табынской Божией Матери снова исчезла. Известно, что ее увез с собой атаман Дутов. Правда, в Благовещенске-на-Амуре святая икона изначально не пожелала покидать границы России. И только после трехдневного поста и усиленной молитвы (службу в сложенной из камыша часовенке совершали митрополит, тогда еще епископ, Нестор, архиереи Мефодий и Мелетий и сонм священства) Богородица соблаговолила, чтобы Табынский образ продолжил путь. Сначала икону привезли в Харбин, где она находилась в храме Казанской иконы Божией Матери, потом в Пекин, а оттуда архиепископ Филарет перевез ее в Сан-Франциско. Далее следы теряются. Но, может быть, это ее именуют сейчас в Париже “Черной Марией”? Ведь Табынская икона — единственная из известных образов, где лик Богородицы темен... За годы советской власти многое изменилось на святом источнике. Не осталось больше ни красивых деревьев, ни тропинки, ведущей к пещере, ни огромного (метра три на три) камня, из-под которого вытекал источник. Камень большевики не поленились разрубить на кусочки, грот закопали... Правда, когда в 1944 году верующие откопали его, там еще сохранилось изображение ангела с распростертыми крыльями, лик Спасителя и православный крест. Но потом пещеру вовсе взорвали, не посчитавшись даже с тем, что в годы войны весь район спасся только благодаря тому, что у источника варили соль. Новые власти запретили крестные ходы к источнику и построили на его берегу санаторий. Накануне девятой пятницы по Пасхе коммунисты еще более “усиливали бдительность”, устраивая кордоны на пути к святыне и не пропуская паломников. Причем, охранникам давались за такую “работу” отгулы. Но верующие все равно шли, шли и шли. Единственный раз в 1947-м году — видимо, по горячим молитвам правящего архиерея архиепископа Мануила (Лемешевского) и его послушника священника Иоанна (Снычева) власти вдруг разрешили православным собраться на Соленых ключах в день чествования иконы. Узнав об этой радостной вести, к святому источнику пошли крестные ходы из Уфы, Стерлитамака, из Оренбурга. И тут произошло чудо. Вот как вспоминал об этом событии автор акафиста: “Перед тем, как тронуться в путь, святыню повернули лицом к храму, и — о, чудо! — темный фон иконы внезапно прояснился, и лики на ней проступили яркими красками. Слезы радости и восторга потекли из моих очей, а сердце пронзил какой-то благодатный луч. Торжество было великое...” Очевидцы вспоминают, что праздник получился необыкновенный. И хотя часовня была закрыта, верующие поставили престол снаружи и горячо молились Царице Небесной, испрашивая Ее заступления. А через год опять последовал запрет, и много лет подряд ни о каких паломничествах вновь не могло быть и речи. “В девятую пятницу после Пасхи перед Табынской иконой Божией Матери совершалось моление и чтение акафиста, — вспоминает митрополит Иоанн о событиях 1948 года. — Епископ Мануил очень чтил этот образ и мечтал иметь специальный акафист, но для него не было составителя. Как-то Владыка отбыл обозревать свою епархию, а я по разным причинам остался дома. И вдруг в это самое время у меня появилось непреодолимое желание написать акафист Богородице. Я взял оставленную старцем книгу описания истории Табынской иконы Богоматери, прочитал внимательно, помолился и приступил к составлению. Дело шло быстро и хорошо. К вечеру следующего дня акафист был уже отпечатан на машинке. Я аккуратно обернул его чистой белой бумагой и написал нежными тонами: “Дар Неба”. Сам ликовал от радости, что исполнил давнишнее желание старца, но возникал вопрос: примет ли мой скромный дар Царица Небесная? Скоро возвратился Владыка, и на лице его отразилась радость”... Гонения на православных усилились. Митрополита Мануила “в связи с усилением религиозности среди пожилого и молодого населения города и области и его личным авторитетом” арестовали. А после того, как в 1972-м году в журнале “Наука и религия” появилась злобная статья о “рассаднике заразы” в Гафурийском районе, активистов местного завода срочно вызвали в райком партии и дали несколько дней срока, чтобы сравнять пещеру и источник с землей. Все было взорвано и забетонировано. Так вместо одного мощного источника появилось несколько ручейков. Но и тут Матерь Божия не оставила кощунство безнаказанным. Два главных организатора взрыва вскоре умерли: один от рака, другой — от разрыва сердца. Третьего, заместителя председателя Усельского исполкома, парализовало, он скончался совсем недавно... Но если Своих жестоковыйных обидчиков Царица Небесная наказывает, то тех, кто прибегает под Ее молитвенный покров, Она и доныне щедро оделяет Своею милостию. Так, например, Матерь Божия излечила от изнурительных головных болей, продолжавшихся в течение 25 лет, Галину Гамильяновну Аралбаеву из Ноябрьска — после того, как она провела несколько дней у святого источника. У Веры Федотовны Кузнецовой из деревни Зигановки, не побоявшейся в годы гонений купаться в источнике под дулами милицейского оружия, милостию Пресвятой Богородицы рассосалась опухоль. Примеров можно привести много. Но, возможно, самый примечательный случай произошел с рабой Божией Евдокией из Оренбурга. 40 лет она болела полиартритом. К кому только не обращалась бедная женщина со своей бедой, и, что самое страшное, прибегала к услугам так называемых экстрасенсов. Но однажды она услышала о Табынских источниках и решила отправиться туда. На святые ключи Евдокия прибыла совсем в тяжелом состоянии — на клюшках. Ходить не могла, на ногах у нее выступили мозоли, а на руках появились шпоры. Поскольку женщина была не в состоянии даже просто лечь в источник, то ее поливали водой из ведра. И когда начали обливать, вода вдруг забурлила, закипела и сделалась мутной. Некоторые из свидетелей этого чуда видели змей, выползающих из источника. На третий день во время молебна Евдокия могла уже сама раздеться и погрузиться в воду. А еще через день, 7 сентября 1993 года, от ее ступней отпали чешуйки, которые 40 лет не позволяли ходить, и колени стали разгибаться. Уезжала женщина в прекрасном состоянии, благодаря Бога и Его Пречистую Матерь. Ныне Евдокия работает в храме и всему Оренбургу рассказывает о своем чудесном исцелении. Все эти и многие другие примеры свидетельствуют, что Матерь Божия, сокрыв в годину бедствий Свой образ от поругания, Сама не покидала этот край никогда. Свою скорую помощь страждущим Она являет поныне: и через целебные воды источника, и через копии Своей чудотворной иконы. Недаром в 1993 году мироточили сразу два списка Табынского образа: в Усолке и в Красноугольске. Такая преизобильная милость Матери Божией позволяет уральцам надеяться, что, может быть, Пресвятая Богородица услышит голос молящихся и призывающих Ее и в третий раз, столь же неожиданно, как прежде, явится в свой родной дом — Уфимский край.
Акафист пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Табынская” Кондак 1 Взбранной Воеводе рода христианскаго и страны нашея известной Избавительнице, хвалебныя песни принесем вернии Деве владычице Богородице. Ты же яко имущая милосердие неизреченное, от всяких ине скорбных обстояний свободи, да с любовию зовем Ти: Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Икос 1 Архангели и Ангели дивятся Твоему неизреченному милосердию к роду человеческому, Дево Богородице, яко благоволила явити святую икону Свою близ града Казани, егда нечестивии агаряне воздвигоша брань на мирныя люди, разоряя грады и веси их. Ты же, Благая, хотя утешити рабов Твоих пришествием Своим, скорбь их на радость преложила еси, сего ради вопием Ти таковая: Радуйся, Благословенная в женах, радуйся, обретшая Благодать у Бога. Радуйся, десницею Создателя Благословенная; радуйся, Духом Святым освященная. Радуйся, Мати Христа Бога нашего; радуйся, в Рождестве и по Рождестве Дево. Радуйся Ангельских чинов удивление; радуйся, святых немолчное прославление. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 2 Провидя, Мати и Дево, беды и смятения окрест града Казани, явила еси святую икону Свою, наипаче же милость Свою, Владычице, людям, да не оскудеет вера, да не угаснет надежда, но да прославляется Имя святое Отца и Сына и Святаго Духа вопиющими: Аллилуиа. Икос 2 По времени образ Твой честный Казанский во мнозе градах и весях страны нашея на досках изображенный, прояви силу благодатную истекающими чудотворениями, тако и окрест веси Табынския близ Вознесенския обители святыя явися новый образ Твой. Некогда диакон чернец, грядущий с села святую обитель, услыша Твой глас: да потщится правоверующая братия богоспасаемыя обители прияти Мя в Храм Господа Моего. Убояся прельщения, не внях неземному гласу сему, паки же возвращахуся ему путем тем, слыша глас Твой: Да прииди и виждь. Уразумех, яко глаголы сии свыше суть, прииде на место, откуда слышен бысть глас сей и узрех святую икону Мати Божия, на камени велием близ горы Табынския, у источника воднаго, возрадовахся духом. Мы же дивяся сему вопием Ти сице: Радуйся, явлением святыя иконы Твоея милость Божию нам возвестившая; радуйся, чистым сердцем глас Твой святый явившая. Радуйся, Мати щедрот и милосердия; радуйся, милости сокровище многоценное. Радуйся, с небесных высот на рабы Твоя призирающая; радуйся, покровом Твоим нас осеняющая. Радуйся, яко милость Твоя посещает христианские веси и грады; радуйся, яко милосердие Твое сердец наших отрада. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 3 Сила благодати Твоея осени сердце диакона благочестиваго, узревшу ему святую икону Твою, Владычице, и объят бых страхом величия Твоего, возрадовахся зело, со тщанием возтече во обитель и возвести братии о дивном обретении своем, радостно вопия Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имущи, Пресвятая дево, икона Твоея силу благодатную, явися инокам радостию велию, егда познаша милости Твоея чрез икону Твою Табынскую людем являемыя, со страхом несоша святыню сию во и поведоша о сем воеводе Уфимскому и Архиерею града Казани. Мы же благодарнии вопием Пресвятей Деве таковая: Радуйся, помощь Свою всем притекающим к Тебе подающая; радуйся, слез наших не отвергающая. Радуйся, к сыну Твоему моление о верных выну приносящая; радуйся, прошения наша во благо исполняющая. Радуйся, монашествующих покрове; радуйся, девствующих ограждение. Радуйся, к Богу умов и сердец направление; радуйся, душ наших спасение. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 4 Буря крамолы, воздвигнутыя от мятежник навыжденных Айдаром и Кусюмою, разори обитель Вознесенскую, братию же избиши, разсеятися понуди. Ты же, Всеблагая, хотя по времени явитися во славе велией, сокры икону Свою чудотворную Табынскую. Мы же, дивяся таковому промышлению Твоему, Владычице, вопием к Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слыша Богомати стенания рабов Твоих веси Табынския и видяше скорбь их, зане вера Христова поругаема бываше от неверных, в познание истины Христовой и изобличение неверных благоволила паки второе явити на камени тем же Образ Твой честный светом Божественным озаренный. Мы же, дивящеся таковому Твоему попечению о нас, вопием Ти таковая: Радуйся, явление иконы Твоя Табынския свет истинныя веры земле Уфимской даровавшая; радуйся, суевериям и зловериям омраченных просветившая. Радуйся, грешных исправление; радуйся, кающихся с Богом примирение. Радуйся, милость согрешившим являющая; радуйся, раны греховныя истребляющая. Радуйся, скорбные сердца надеждою возрождающая; радуйся, лювовию их согревающая. Радуйся, похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 5 Боготечную звезду святую икону Твою увидеша нечестивии агаряне светящую на камени, но не уразумеша Твоего, Владычице, пришествия, косни бо сердцем быша, ненавистию ко христианам распалишася, надругашися над святынею. За такое хуление святыни Твоея слепотою наказани быша, блуждаху по лесу неведуща пети: Аллилуиа. Икос 5 Видеша хулители святыни, яко зело наказаны быша от Бога, не хотяху раскаятися, зане ожесточени сердцем быша, токмо един от них, лучем благодати Божией просвещенный, раскаяся и абие прозрев, возратися со единоплеменники своими ко святей иконе и слезно молишася пред нею. По молитве его Мати Божия всех исцели. Сего ради вопием Пречистей: Радуйся, торжество веры в стране нашея являющая; радуйся, святой иконою Твоею окамененыя сердца смягчающая. Радуйся, зловерия явное обличение; радуйся, истинныя веры утверждение. Радуйся, рода христианскаго возвышение; радуйся, святыни присное ограждение. Радуйся, яко Тобою беззаконие наказуется; радуйся, яко Тобою хула на Бога истребляется. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и утешение. Кондак 6 Проповедницы Твоея благодати явишася прозревшии магометане, возвестиша христианом веси Табынския о Твоем, Богомати, явлении, но не прияша крещения, токмо первый прозревший, иже прияв веру православную, возрадовася зело и рече всем притекающим ко источнику целебному: се, ны познах, яко велий есть Бог земли Российстей, со умилением вопия Ему: Аллилуиа. Икос 6 Возсия свет Божественный, Владычице, егда святая икона Твоя с честию велиею перенесена бысть от места явления Своего в весь Табынскую, изливая верным дары целебныя и всем подавая помощь и утешение с верою к Тебе и во всякой скорби притекающим и вопиющим таковая: Радуйся, отчаявшихся прибежище; радуйся скорбящих слышание. Радуйся, печальных утешение; радуйся, христианом отрада и ограждение. Радуйся, в бедах и печалех теплое заступление; радуйся, яко немощным даруеши укрепление. Радуйся, скорбь нашу на радость претворяющая; радуйся, наветы вражия от нас отгоняющая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 7 Хотяще вернии веси Табынския выну памятовати о чудеснем явлении иконы Твоея, Владычице, сотвориша в честь дивныя Твоея иконы Табынския празднование в пяток девятый Пасце, в день второго явления ея, благодаряще Заступницу усердную, Богу же воспевая: Аллилуиа. Икос 7 Новое чудо явила еси Богородице, егда за беззакония людей праведный гнев Божий постиже град Стерлитамак, поразих их болезнию холерною, вернии с благословения Архиерея Иоанникия, вземши святую икону Твою, Богомати, Табынскую, принесоша ю во свой град и слезно пред нею моляшася. Егда совершено бысть молебное пение — болезнь смертная остави град. Видяши же людие милость Твою, Богородице, возопиша Тебе таковая: Радуйся, яко за люди согрешившия присно пред Сыном Твоим и Богом ходатайствующая; радуйся, праведный гнев Божий, на них движимый, на милость преклоняющая. Радуйся, прекращением холеры благодатную силу иконе Твоей нам возвестившая; радуйся, милость Божию и согрешившим явившая. Радуйся, Надеждо ненадежных; радуйся, опора немощных. Радуйся, заблуждших на путь покаяния наставляющая; радуйся, веру в жизнь будущаго века в них пробуждающая. Радуйся, позвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 8 Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, егда икона Твоя Табынская принесена бысть во град Оренбург во время мора смертнаго и токмо явися во граде сем святая икона Твоя — абие мор преста, сего ради вернии града сего на коегождо лето ко дню Рождества Пресвятыя Богородицы с радостию велию сретиша святую икону Твою Табынскую со умилением вопия: Аллилуиа. Икос 8 Весь аз недостойный грехми исполнихся, мирскому разсеянию вдахся и о душе своей вознерадев, обаче на святую икону Твою, Владычице, взирая и просвещение от нея безчисленным людем зде приходящим видя, паки на путь спасения устремляются, и в радости сердца воспевают Ти сице: Радуйся, шествовати путем Господним нас научающая; радуйся, на пути ко Господу нас укрепляющая. Радуйся, жестокосердия искоренение; радуйся, милосердия в сердцах насаждение. Радуйся, к подвигу целомудрия нас призывающая; радуйся, непорочных венчающая. Радуйся, от земнаго богатства души верных отвращающая; радуйся, духовными дарованьми молящихся обогащающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 9 Вси людие земли Уфимския, егда праведний гнев Божий наказаша их бездождием, со слезами молиша Заступницу христианскую просити у Сына Своего и Бога, да оросит землю их дождем, и егда вернии веси Архангельския, вземши святую икону Табынскую, несоша ю на село свое, бысть дождь велий, на радость скорбящим и во утешение плачущим, да воспоют Господу благодарным сердцем: Аллилуиа. Икос 9 Витий глаголы и любомудров смыслы не довлеют ко изглаголанию чудес Твоих, Владычице Неба, яко во утешение жителям Стерлитамака, низпослав свыше дождь велий на землю, сим избавила град их от глада и запаления огненнаго, яко да истребится от лица скорбящих всяка печаль и всяка болезнь, сего ради вопием Ти: Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, источниче милостей Господних. Радуйся, унылых ободряющая; радуйся, моление скорбящих ко Господу возносящая. Радуйся, ходатайством Твоим от зноя и жажды нас спасающая; радуйся, молитвами от запаления огненного избавляющая. Радуйся, яко алчущих питаеши; радуйся, яко во мразех сущих согреваеши. Радуйся, похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 10 Спасти хотящи, Пресвятая Богородице, страждущего трясовицею Василия воина от града Оренбурга, исцеление подаде ему чрез икону Свою Табынскую. Сей воин во сне двукраты в весь Табынскую идяше и тамо Матерь Божию об исцелении умоляше, уразумев в сониях волю Владычицы, пойде немощный двести тридесят поприщ, труждаяся и множицею на землю падоша, пришедше же ему в весь Табынскую, егда погрузися во источник святый, идеже икона Твоя явися, абие исцелен бысть и радуяся, благодаряще Матерь Божию, возопиши Господу: Аллилуиа. Икос 10 Стена нерушимая веры явилася еси, Богородице, боголюбивому отроку, зане сей имевший части некия от камени, на нем же явися икона Твоя, Владычице, многим болящим помощь подаше еси, егда бо сии, омывши частицы камени водою, пияхом ю и омывахом ею раны своя, абие исцеление приимаша. Мы же благодать Твою видевше, зане и камени силу чудотворити даровала еси, вопием Ти сице: Радуйся, святые ключи целебною водою прославившая; радуйся, даже каменю, на нем же явися святая икона Твоя Табынская, благодатную силу даровавшая. Радуйся, всем с верою притекающим к целебней иконе Твоей исцеление подающая; радуйся, благодарение их ко Господу возносящая. Радуйся, яко к помощи Твоея и маловернии притекают; радуйся, яко по повелению Твоему и разслабленнии со одра болезни возстают. Радуйся, бесов изгнание; радуйся, помраченных умов просветление. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 11 Пение хвалебное возсылаху тебе, Матери Божией, вси людие, стоящии во храме Твоем, видиша покаяние согрешившего и милосердие Твое к нему некий воин Гавриил, за нарушение обета, данного Тебе, в разслаблении сущий — исцелен бысть, егда святого таинства елеосвящения сподобльшася к чудотворному образу Твоему припаде. Мы же, грешнии, многажды Господа грехми своими прогневляющии, молим Тя, и нам прощение грехов испроси со упованием поющим: Аллилуиа. Икос 11 Свет зрению даровала еси, Владычице, старице некоей, осемь лет во граде Оренбурге слепотою страдавшей; егда бо в сретении Твоея иде, сродницею своею оставлена бысть, стеснения ради народа, внезапу прозре и видяще икону Твою святую возрадовася зело, мы же со трепетом вопием Ти сице: радуйся благодатная, врачевания обильно источающая; радуйся, исцелением недугов притекающих к Тебе веселящая. Радуйся, слепых прозрение; радуйся, глухих слышание, немых глаголание. Радуйся, хромых хождение; радуйся, вдов и сирот заступление. Радуйся, душ наших освящение; радуйся, земнородных упование. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 12 Благодать Твою яви нам, Пресвятая Дево, молящимся Тебе пред честней иконою Твоею Табынскою, излей щедроты Твоя на грады и веси не токмо края Приуральскаго, но во всем мире честный образ Твой почитающим и поющим Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще Твоя чудеса от иконы Твоея Табынския явленыя, молим Тя, Владычице, Лика Твоего от страны нашей не отврати и всем приводящим к чудотворному образу Твоему и милости от Тебя ожидающим во благая вся прошения исполни, да вси воспоем Ти сице: Радуйся, иконою Твоею Благословение Божие краю нашему приносящая; радуйся, источник Твой яко проповедник спасения веси Табынския оставившая. Радуйся, смиренных сердцем Боговедением просвещающая; радуйся, яко славу Божию воспевати нас научающая. Радуйся, к Тебе же падшие в покаянии притекают; радуйся, яко призывающие имя Твое святое от падения греховнаго возстают. Радуйся, в час смертный чтущих Тя не оставляющая; радуйся, и по смерти во обители небесныя души их сопровождающая. Радуйся, Похвало Табынская и всего мира Надеждо и Утешение. Кондак 13 О Всепетая Мати Христа Бога нашего, приими молитвы раб Твоих и мир испроси всем, с верою и любовию притекающим к иконе Твоей Табынской, и живот вечный даруй им со умилением поющим: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Табынская” О Пресвятая Владычице Богородице, Мати Господа нашего Иисуса Христа непрестанная о нас пред Богом молитвенница и ходатаица. О, Мати наша Преблагая, всех нас при кресте Сына Твоего усыновившая. Благодарим Тя, безчисленныя блага молитвою Своею нам испросившая. Благодарим Тя, множество икон Твоих чудотворных стране нашей даровавшая. Благодарим Тя, дивную икону Табынскую в годину скорбей краю Уральскому пославшая, на камени велием икону Свою нам явившая. Молим Тя, окамененныя сердца наши росою молитв Твоих умягчи. Милость Свою нам показавшая у источника воднаго, идеже болезни наша телесныя исцеляются, даруй нам потоки скорбных слез и очисти ими тину грехов наших. У источника воднаго святою иконою Твоею благословение месту сему показавшая, помози нам Слово Господа Сына Твоего исполнити и солию земли быти. Лик Свой темный нам, грешным, омраченным грехом явившая, просвети тьму грехов наших и приведи нас к тихому пристанищу в вечныя обители, уготованные Господом любящим Его. Аминь.
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Табынская” Тропарь, глас 4 Наста днесь пресветлый праздник, Пречистая Дево, честныя Твоея Табынския иконы, Владычице, яже паче лучей солнечных возсия, от Источника приснотекущаго, Христа, Бога нашего, источаеши целебныя дары с верою к тебе притекающим, Тя бо Христос Помощницу людем Своим дарова, покрывати и спасати от всякия беды рабы Своя, едину Благословенную. |
© Храм в честь Святой мученицы Фотинии Украинской Православной Церкви. |